bluesutställning på fotomuseet

Där var jag igår,riktigt nice köpte mig t o m en bok för 230 kr hehe

Björn Jimstedt spelade och fotografen bakom utställningen var där.

Erik Lindahl har en enda passion- blues.Han har sökt upp dess källor på andra sidan atlanten.Resorna har fört honom till söderns missisippi,Texas och Louisiana,till Chicago i norr och vidare till västerut till Los Angeles.
Erik Lindahls fotografier är mer än bara artistporträtt. De visar livets "ups and downs",fester och vardaglighet i miljöer där bluesen föddes.


Ja det sjuka då haha, jag stod där och pappa (som jobbar där) småpratade med fotografen om musik så fick han syn på min tatuering(blues tatuerinengen asså ;-) Så efter en stund kommer han fram och frågar om han får knäppa kort på den haha. Javisst säger jag. Så han hämtade sin kamera så fick jag gå där det var lite ljusare så knäppte han några kort på den och även på mig med taueringen synlig,vilken grej haha kul:-) Känns som en ganska typisk grej som händer mig. Som david sa" fan Hanna nu börjar det hända grejer även utan alkohol med i bilden" haha

boken var ett bra köp,mycke skyssta bilder och lite historia bakom bluesen även :-)




   


   

   

Kommentarer
Postat av: helena

roligt! var kan man se hans bilder? ;))

2010-02-04 @ 22:53:16
URL: http://www.helenagranby.se
Postat av: hanna

jadu helena jag vet inte i min bok ;-) nä men kan kolla upp de om du vill? kram

2010-02-05 @ 18:12:28
Postat av: helena

aså på dig?

2010-02-06 @ 11:23:25
URL: http://www.helenagranby.se
Postat av: helena

aså på dig?

2010-02-06 @ 11:23:32
URL: http://www.helenagranby.se
Postat av: hanna

haha ja just de nä men han skulle maila bilderna till pappa så jag kan lägga upp dom här när jag fått dom :-)

2010-02-06 @ 17:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0