ny dag fredag

Igår var vi på Charlies dagis på städ-fixa-dagis-gården-dag, fanns en hel del som skulle målas,rensas grävas och osv. Jag rensade en "rabatt" ja en grej där det ska sås grejer sen. Och så grävde jag bort en massa gräsmatta. Sen bjöds det på grillade hamburgare var där mellan tre och efter sex nån gång gick vi hem om jag minns rätt. Trevligt? ja det var det :-) Idag ska vi ner på stan måste handla lite mat och köpa lite vin. Ska hänga med Tobbe ikväll(bror) dricka lite vin lyssna på musik ja blir trevligt.

På tal om nå helt annat så var ju David o kollade på en lägenhet och allt var som det verkade stort sett klart att han skulle få den men nu har han väntat i snart två veckor på ett besked han har ringt ett antal ggr och fått höra att kvinnan i fråga ska ringa upp. Fanns lite saker hon måste kolla upp..Ja så ringde han igår igen efter att ha blivit lovad att hon skulle ringa dagen innan. Ja då säger hon, jo den är ju reserverad för dig men med tanke på din bakgrund så måste jag kolla massa saker..Och får du nu denna lägenhet så ska du veta att vi har ögonen på dig och gör du nåt vi inte gillar så åker du ut direkt! Och det kanske inte är så kul?

va fan!
 
David hade en lägenhet där för några år sen och hade då soc som hjälp till den, Han var under denna tid drogfi vilket han varit de senaste fem åren. Ja jag vet inte om soc eller så informerat dem då ang hans bakgrund och att de finns kvar hos dem ja nåt sånt måste det ju vara. Även jag bodde ju den  lägenheten under ett par månader och när jag sedan blev gravid så skaffade vi denna på luleåvägen. Iaf under den sista tiden vi bodde där så hade vi en psyko granne under oss,en äldre utländsk kvinna. Vi fick två klagomål för spring i trappen! Under denna tid var jag gravid och det enda jag gjorde var väl att tvätta gå till och från jobbet ja det vanliga. En dag när jag kom hem från jobbet så öppnade kvinnan sin dörr och stirrade på mig genom en springa. Jag gick upp för trappen och väntade ett tag innan jag öppnade min ytterdörr och vad händer inte då..Jo kvinnan kommer springande upp för trappen och får syn på mig (hon ville väl kolla vilken dörr jag in i) Jag frågar henne Vad vill du?? då springer hon ner igen. Två dagar senare kommer ett klagomål från bostadsföreningen ang spring i trappen! SJUKT! ja iaf pga av denna sjuka människa så har ju David två "prickar" på sig som nu också hänger kvar och gör det svårare att få lägenhet..helt sinnes!

Vid första gången han ringde om denna lägenhet han nu söker så frågade hon ju även då hur det var nu med allt. David sa ju som det var att han varit drogfri i många år och att han nu har en son som även han kommer bo där ibland. ja att allt är ok. Men detta kan man inte alltså lita på??? Ska man för att man har ett trassligt förlutet alltid vara stämplad?? Ska man inte få en chans?? GUU jag blir såå arg när jag tänker på detta! Varför ta ut nåt i förskott på grund av ett trasligt förlutet??
Äh fy fan!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0