.........

Charlie har somnat efter en lång kamp att få i honom hans pencilin..skit jobbigt! Tips på nåt man kan blanda med? hur kan ska gå till väga? Jag har provat med glass både blanda och ge efter funkar ej..jag har provat med godis..jag har provat att först ta medicin själv "mjölk i spruta" funkar ej..Till slut blir det ju nästan med tvång och det funkar ju såklart inte heller på nå bra vis då blir det ju bara en "skräck upplevelse" ja vad ska man göra...

David har åkt till sin mamma och blir där tills på torsdag,imorgon hämtar han lillen som får sova där en natt med honom.
Jag behöver lite tid för mig själv..fundera..tänka..mår inge bra alls nu..förvirrad vet ingenting..kort sagt skit jobbigt! Men man får ta en dag i taget och se vad som händer..

Men nån som har nå tips ang medicin så hojta gärna till :-)

puss o kram

Kommentarer
Postat av: Sara

Tuvalie hatar oxå pennicillin. Jag brukar köra med en massa chokladsås/kolasås (det gör ju inget om dom får avsmak för det senare) på en stor sked och sen medicinen ovanpå. Du kan ju börja med en sked bara chokladsås först, och sen en med både och på. Brukar funka :-) Hoppas det funkar på Charlie-boy oxå ;-)

2009-04-07 @ 19:36:47
URL: http://guldbrands.blogg.se/
Postat av: Lisa

Det går inte att lura Vile med medicin, så det blir till att ta den som den är! uuh de smakar ju skit, men det kan gå bättre om man kör med förklaringar varför de ska ha medicinen osv :) Och sen kanske ge ett glas cola (eller nått annat frestande efteråt?)



Jobbigt att du mår lite dåligt....hoppas du kommer med insikt :)



Om du låser bloggen, så vill jag gärna ha lösen ;P

2009-04-07 @ 20:28:47
URL: http://mommy666.blogg.se/
Postat av: Theppa

Vi blandade med yoghurt, antingen som dryck eller i den vanliga formen...

2009-04-07 @ 21:57:55
URL: http://ylva2000pissoff.blogg.se/
Postat av: tobbe

japp theppa yohurt gjorde susen för oss. jag kommer i håg när elliot skulle...äh förresten ringer dej istället älskling.

2009-04-08 @ 12:05:54
Postat av: Theppa

Haha, ja ring i stället:)

2009-04-08 @ 22:47:30
URL: http://ylva2000pissoff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0