ikea

Var ju som sagt med mor på ikea idag vilket jag brukar tycka är rätt så skoj ibland. Jo men allt vart bara kaos idag,först gick vi ju runt o kolla alla möbler o de hon skulle ha och skrev upp hylla fack ja ni vet. När vi kommer till ja där man hämtar grejerna så upptäcker mor att hon glömt lappen med alla hyll och fack nummer nånstans på ikea. jaha så bara att gå en runda till då för att skriva upp igen men då genar vi lite så upptäcker ju ännu en gång att visa saker har glömts bort att skriva upp..ja men visst upp igen då! Här börjar mitt tålamod bli ganska kort och man svettas och är allmänt frusterad. Sen ska ju alla grejer lastas på vagnar så vi börjar yra runt mellan alla hyllor och mitt i allt ringer killen som tapetserat hennes nya lgh och vill ha pengarna då på studs så mamma springer ut och ska hitta en bankomat och möta upp killen. Så jag själv börjar kånka och stånka med alla hyllor,fåfölj bord,tvbänk + massa mer. Hittar allt men mor kommer ju aldrig..väntar lätt 40 mint innan hon dyker upp! fan vad less jag var då hahaha ja då hade det strulat som fan med bankomater o allt vad det var.  Ja men till slut till kassan och sen yra med hemkörning av allt (för vi åkte ju buss ut) Jag hade lite ärenden jag skulle fixa men det sket vi i orkade ej nå mer så vi gick på mcdonalds och sen till bussen hem. 3 timmar var vi inne på ikea fyy o pust!
Imorgon ska jag till mor innan jag börjar jobba och försöka mig på att hjälpa henne att skruva ihop allt..mm..får se hur det slutar..

Fick iaf en ny matstol till Charlie av mamma,jätte snällt,tusen tack för de!

innan ikea 




efter ikea



försöker förklara för david hur jobbigt allt var men som ni kan se så verkar han inte lyssna särskilt mycket

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hahah! man har alltid goda förhoppningar innan man träder i ikea-kaoset! huaaa!! fast lite kul är det ju :)om man får shoppa,så där lagomt mycket...:)

2008-10-30 @ 20:01:15
URL: http://mommy666.blogg.se/
Postat av: Siw

HA HA HA HAAAA Du är rolig du Hanna, känner kännslan av irritationen.

2008-10-30 @ 20:14:41
URL: http://yllegarnets.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha.. Mammor kan va rätt jobbiga ibland :-)

2008-10-30 @ 21:56:55
URL: http://emmiz81.blogg.se/
Postat av: Fru SGS

Ha ha ja du såg lite tärd ut i hissen. Själv var jag sen (som vanligt) till dagis...sällan...

2008-10-30 @ 23:18:35
URL: http://guldbrands.blogg.se/
Postat av: hanna

Lisa, jo precis kan vara riktigt trevligt om man bara ska småhandla lite sådär men nåt stort möbel inköp ger jag inte på igen inom en snar framtid.





Sara, hahah ja jag vr nog rätt tätd då! haha

2008-10-31 @ 09:29:59
Postat av: Mon

Jo, det är ju så i livet, serru. Alltid saker man måste ta itu med. Ha en trevlig helg du!

2008-10-31 @ 18:25:49
URL: http://eternal060606.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0