Spooky...

Nu har man gjort tre nätter jobbar nästa på ons,skönt med lite ledighet nu måste jag säga..Var med om en lite skum grej lördag natt..Jag jobbar ju både på ett boende och hemma hos flickan  jag är assistent åt. Och nu i helgen var jag på boendet (ett äldreboende har det varit tidigare) Har hört många historier om att det spökar där,mycket skumma oförklarliga saker som hänt tydligen. Så man har ju varit lite nojjig emellanåt att det ska hända nåt under natten men hitills har jag inte märkt av nåt..tills i lördags..
När jag kom på kvällen så la jag märke till att det låg två leksaker på skohyllan som finns när man kommer in,jag håller till en bit längre ner i en korridor. Ja iaf så vid tolv så kom kvinnan som jobbar natt på boendet in och bytte av mig en stund så jag kunde gå och ta lite luft = röka ;-) Jag tassar ut i korridoren och vidare för att komma till balkongen och passerar skohyllan med leksakerna på. Precis när jag går förbi så hör jag högt och tydligt "ding ding". Va fan tänker jag plingar det på dörrn den här tiden?! När jag står ute och röker så tänker jag efter och förstår ju att det måste ha varit en av leksakerna som satt igång! jaja dom är väl elektriska el nåt..Så på vägen tillbaka går jag fram o kollar och ser då att det är en sån här cellofon tror jag de heter,som ett litet piano med metall plattor man kan slå på för att få ljud och för att det ska låta måste man alltså slå på den..bredvid ligger en liten "plastklubba" som ska använda.Testade att typ stmapa lite lätt bredvid och kollade om nåt ramlat ner på den men icke..inte ett ljud till..Så ja jag kan inte hitta nån logisk förklaring..var väl nån som ville visa att de va där..Vad tror ni? En annan grej som hände på morgonkanten var oxå lite spooky..kl 06 kommer två tomma sms på assistent mobilen från boendets mobil,så jag går ut o frågar om hon som jobbar skickat o de blev fel men icke..Kan ju mycket väl vara ett av de andra barnen som klivit upp och slinkit in o gjort de..frågade om de igår men hon visste inte riktigt..Ja där finns ju en förklaring som är logisk iaf men tänk om de inte var nåt av barnen..mm..vem vet..
Nu ska jag slänga mig i säng så ha de gott..

Kommentarer
Postat av: Lisa

Läskigt!!! säkert nån som ville tala om att "det" var där!

2008-07-01 @ 08:11:07
URL: http://mommy666.blogg.se/
Postat av: Monica

Undrar vem det är som spökar!? Mycket spooky!

2008-07-01 @ 14:57:46
URL: http://eternal060606.blogg.se/
Postat av: Hanna

Mon,

Finns nog ganska många själar där med tanke på hur många som gått bort där under tiden det var ett äldreboende..läskigt..

2008-07-01 @ 19:05:16
URL: http://frusoft.blogg.se/
Postat av: lotta

ja hua. läbbigt värre

2008-07-11 @ 17:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0