Panik!

Ja igår var det panik här ett tag! jag stod i köket och lagade mat och Charlie var där med mig. Så kom David in och ser att Charlie tar ett blomblad innan han hinner fram för att ta ifrån han det,stoppar Charlie det i munnen (stjälken) och springer iväg. David tar av han det och Charlie börjar skrika jätte högt,han blev väl arg tänkte jag.
Men han fortsätter att skrika och tar sig i munnen,jag försöker trösta och ge honom vatten och mjölk.(tänkte att han kanske har en illa smak i munnen av bladet) I samma veva kommer mamma in och jag berättar om bladet och Charlie är otröstlig. Får jag se på bladet säger mamma (prickblad heter blomman får jag då veta) Så tar mamma och smakar på blomman! (haha) Tar inte lång stund innan mamma börjar nästan skrika,aaaaaj det känns som att det brinner i mun och tungan domnar bort! Jag söker på Prickblad på nätet och den första text jag får upp är denna: Prickblad är en kraftig krukväxt som ofta används i större växtarrangemang. Växten är giftig och skall strängt hållas undan från barn där växtsaften kan vara dödlig. PANIK!
Mamma tar telefon och ringer "giftcentralen" (el vad de heter) samtidigt ser jag att Charlies läppar har svällt upp!
Iaf där får vi veta att det inte är dödligt,att vi ska tvätta munnen och händerna på Charlie med tvål och vatten och ge han vatten, Det värsta som kan bli är blåssor i munnen. Men att det kan göra väldigt ont som att man har bränt sig rejält i munnen. Huuga lillen min! Men det blev bra till slut efter tvätten och vatten,svullnaden på läpparna gick ner och Charlie belv som vanligt igen. Allt detta kanske hände inom en kvart men känndes betydligt längre! Mne nu är allt bra och blomman är slängd!!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Ojojoj fy så otäckt! Tur att det gick över fort ocg att den inte var tokgiftig..!!!!

2007-11-16 @ 19:26:37
Postat av: Hanna

Lisa,
Ja hua mycket otäckt var det där ett tag..Allt bra med Lisa och familj?

2007-11-17 @ 19:02:10
URL: http://frusoft.blogg.se
Postat av: mumsbubblan

gud vad hemskt. stackars charlie! och stackars din mamma som fick smaka och sticktes! sjukt! bra det gick bra iaf. kram

2007-11-18 @ 09:08:31
URL: http://mumsbubblan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0